Autoklimatizácia - AutoGal

Prejsť na obsah

Hlavná ponuka:

Autoklimatizácia

Predaj a montáž

Princíp práce zariadenia sa zakladá na fyzikálnych zákonoch, ktoré platia pre odparovanie a kondenzáciu plynov. Kompresor, ktorý je poháňaný remeňom prostredníctvom elektromagnetickej spojky, stláča chladiace médium, ktoré sa zahrieva. V chladiči umiestnenom v prednej časti vozidla sa tento plyn kondenzuje a vznikajúce teplo je odvádzané pomocou náporu vzduchu počas jazdy a pomocou ventilátora. Skvapalnený plyn opúšťa chladič a prechádza cez filter, ktorý z neho odstraňuje mechanické nečistoty a vlhkosť.

Pomocou expanzného ventilu sa redukuje tlak média, ktoré sa v ďalšej fáze odparovaním prudko ochladzuje vo výparníku, cez ktorý je usmernený vzduch vstupujúci do kabíny vozidla. Voda, ktorá sa kondenzuje na jadre výparníka, je odvádzaná vývodom pod vozidlom a voľne odteká. Na výstupe z výparníka je médium opäť v plynnej forme a celý proces sa opakuje. Chod celého systému riadi termostat a senzor, ktorý kontroluje teplotu chladiaceho média. Bezpečnostný vypínač odpojí elektromagnetickú spojku kompresora v prípade, že tlak chladiaceho média je buď veľmi vysoký alebo nízky. Zároveň zabezpečuje, aby chod ventilátora zodpovedal tlaku v systéme.

Niekoľko dôvodov pre montáž klimatizácie

Pojem autoklimatizácia vyvoláva dodnes v mnohých z nás predstavu zbytočného luxusu. Našťastie väčšina výrobcov automobilov pochopila, že s postupom času sa autoklimatizácia stane základnou výbavou nových vozidiel bez toho, aby sa hovorilo o nadštandartnej výbave.

Za zatvorenými oknami je vyšší komfort

Aké sú hlavné výhody autoklimatizácie? Jej hlavný prínos spočíva vo zvyšovaní bezpečnosti cestnej premávky. Vodič, ktorý nebojuje počas jazdy s vysokou teplotou v kabíne vozidla, je schopný plne sa sústrediť na riadenie. Pohodlie vodiča samozrejme zvyšuje aj to, že pri akejkoľvek rýchlosti a teplote okolia môže mať zatvorené okná, ktoré ho izolujú od hluku, prachu a smogu. Ďalšou výhodou klimatizácie je jej schopnosť vysušovať vzduch v kabíne. Túto vlastnosť vodič ocení počas vlhkých, daždivých dní, keď sa márne snaží zabrániť zahmlievaniu okien. Tento problém majitelia vozidiel s klimatizáciou nepoznajú. Po spustení klimatizácie sa okná v priebehu niekoľkých sekúnd sami vyčistia.

Ovládanie
Vodič nastavuje požadovanú teplotu vo vozidle buď manuálne alebo prostredníctvom počítača ( ECC ). Pokiaľ je vozidlo vybavené ovládaním ECC a je nastavené do automatického režimu, zužuje sa celá obsluha klimatizácie na nastavenie požadovanej teploty na LCD displeji. Zvyšok zabezpečí počítač. Okruh riadenia klimatizácie zároveň riadi aj kúrenie. Samozrejmosťou sú informácie o okamžitej skutočnej vonkajšej i vnútornej teplote, nebezpečenstve vzniku námrazy na vozovke a monitorovanie chodu klimatizačného systému vozidla. Všetky dnes vyrábané autoklimatizácie sú plnené plynom R134a, ktorý nepoškodzuje ozónovú vrstvu a ani inak neškodí životnému prostrediu.

Manuálne ovládanie klimatizačného systému
Pri manuálne ovládanej klimatizácii sa klimatizácia zapína samostatným tlačidlom. Následná distribúcia upraveného vzduchu, ktorý prúdi do kabíny vozidla, je regulovaná originálnymi otočnými alebo posuvnými prvkami.

Automatické ovládanie (ECC) klimatizačného systému
V prípade, že sa zákazník rozhodne pre klimatizáciu s automatickým ovládaním, je režim prevádzky riadený mikroprocesorom. Výsledkom je stála teplota v kabíne vozidla bez ohľadu na ročné obdobie.

Ďalšie užitočné funkcie počítača ECC:
Informuje vodiča o okamžitej vonkajšej teplote. Signalizuje nebezpečenstvo vzniku námrazy na vozovke. Obsahuje autodiagnostický chybový register, za pomoci ktorého akýkoľvek.špecializovaný servis okamžite zistí stav klimatizačného systému.

 
Návrat na obsah | Návrat do hlavnej ponuky